En kväll.

Eller natt, kalla det vad du vill.

Det är dags att komma igång igen, skriva onödiga saker som folk får chansen att kommentera, läsa om något som de på något sätt tycker är intressant.

Hur kommer det sig att vi människor är så nyfikna varelser som vi är? Varför väljer vissa människor, inklusive jag, att skriva en öppen dagbok, blogg, så att folk ska kunna veta allt om en?

Ibland tycker jag det är sorgligt, att vi människor är som vi är. Fast samtidigt, är det folk man känner som läser, så är det bara ett sätt att visa att de bryr sig. Då man faktiskt väljer att visa intresse för vad som hänt. Vad för tankar människan i fråga har.

Vi skriver om oss själva, vår utveckling, våra framsteg. Vi skriver helt enkelt om våra liv. Delar med oss om dagliga händelser... Eller, det beror på hur ofta man skriver. Vissa skriver om mode andra om filmer/spel. Det finns så många ämnen.

Jag väljer, att bli någon idiot. Skriver djupa konstiga saker, men väljer att kalla mig för något så ytligt som monster. Jessica säger att jag ser mig själv som ett offer. Att jag tar åt mig onödigt mycket av saker, som om jag skulle vara något slags offer.

Frågan är när bloggning blir passé, händer det innan twitter, facebook eller andra ställen där man skriver och berättar allt på? Hur blir det för människor som t.ex blondinbella då? Blir hon ruinerad? Eller har hon redan fått in tillräckligt för att leva loppan resten av livet?

Det finns så många saker jag funderar över, som jag kan sjunka mig in i för att verkligen ta reda på saker. Dock inte för min egen vinning, utan för att folk ska få något värdigt att läsa. Något som kanske faller de smaken, eller som gör att det blir intressant att läsa. Vem vet, allt jag skriver här kanske blir en helt ny grej som fler och fler väljer att läsa. Fast vem lurar jag, Om jag någonsin får upp till 100 läsare/dag, så kommer jag nog gå i taket.

Även trots allt detta jag skrivit innan, så kan jag bara säga.

Fine jag får väl vara ett offer, om jag måste bejaka det, för att kunna få skriva att jag ser mig själv som ett monster mot mänskligheten, så visst!

//Monster

Kommentarer

Linnea - mamma till Freja skrev:

Blondinbella hade med all tjänar tillräckligt med pengar för "att leva loppan resten av livet" även om hon inte hade haft sin blogg. Det är bara en bråkdel av alla hennes pengar som är genererade från bloggen.


BLOGG: http://linneaochfreja.blogg.se/
DATUM: 2011-10-12 TID: 13:21:20


Kommentera inlägget här!


Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback