Vad vill du med ditt liv?

Vart är ditt liv påväg? Är du där du vill vara? Har du saker ogjorda? Försöker du finna tid till att göra det gjort? Behöver du hjälp på traven, men vågar inte fråga?

Har du som läser detta tagit dig en djupare titt på dessa frågor? Jag har funderat en massa, kommit på och tänkt om.

Vart är mitt liv påväg egentligen? Ska det vara att jag om dagarna sitter degad framför datorn och vill göra annat? Eller att jag gör något jag verkligen vill göra, men kommer på att då hinner jag inte med det vid datorn... En vän till mig sa att "Du behöver en kvinna i ditt liv", visst det stämmer, jag behöver nog faktiskt det. Dock så bara för att jag bejakar detta så betyder det inte att en kvinna hoppar upp i min famn bara sådär. Jag behöver absolut en kvinna i mitt liv, någon som får mig aktiv, får mig att göra andra saker, men samtidigt som låter mig göra de saker jag vill göra i viss mån.

Är jag där jag vill vara? Nej det är jag definitivt inte, just nu är jag jätttemissnöjd med var jag är, mot var jag vill vara. Jag har massa saker jag vill kunna, jag har samtidigt massa saker jag vill ha gjort. Jag vill resa, jag vill lära mig spela gitarr, fiol, piano m.fl. Jag vill ha sett på en massa serier som jag tycker om, jag vill ha spelat flertal olika spel som jag har. Men alltid, ALLTID! kommer jag tillbaka till samma problem, jag börjar ta tag i någon, men hamnar i något slags limbo av mina val, att jag väljer det jag inte haft en tanke på just den dagen. Allt för ofta blir det att kolla på serier.

Har du saker ogjorda? Försöker du finna tid till att göra det gjort? Behöver du hjälp på traven, men vågar inte fråga? Lite redan obesvarat, men absolut, jag behöver mer tid, jag behöver hjälp, men har väldigt svårt att fråga omkring mig.

Kan man bli helt nöjd med sitt liv? Eller räcker inte tiden till? Får Jag/vi alltid det stöd vi behöver för att kunna ta oss vidare? Har jag/vi för dåligt självdiciplin för att klara oss själva?

//Monster

Kommentarer


Kommentera inlägget här!


Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback