Om jag litar på mina vänner?

SUCK!

Jag kan inte det, det finns inte en chans att jag kan det. Inte när det gäller andra människor. Spelar ingen roll vem som säger något. Oavsett om det skulle vara min närmaste vän, så vill jag ha min egna uppfattning av människor. Jag vet inte varför, jag bara är sådan, finns ingen som kan få mig att tycka mindre om någon. Ingen annan än personen själv.

Ska det vara så? Är jag en sämre vän för det? Eller är jag bara en bättre medmänniska? Ska jag ändra mitt beteende, den jag är, bara för att mina vänne har en uppfattning om någon?

Jag kan inte hata en människa, visst jag kan tycka att folk gör fel, jag kan tycka mindre om människor. MEN! Alla förtjänar en andra chans, alla förtjänar en första chans att vara min vän.

Visst jag kanske inte gör rätt i att jag lyssnar på mina vänner när de snackar skit om mina andra vänner och verkligen lyssnar på vad de säger. Det är heller inte rätt att jag inte berättar för dessa vänner efteråt. MEN! det finns inget som är så skönt att bara snacka skit om någon man är arg på, oavsätt om man menar det eller inte. Det är en verklig "Steamblower", jag kan själv känna att jag behöver det ibland. För det lättar på trycket, gör mig mindre arg på personen och framför allt, jag förlorar inte den vännen.

Detta är jag, inte konstigt att jag kallar mig själv för monster eller hur? Men detta monster står jag för, oavsätt vad ni säger!

//Monster

Kommentarer

Marie skrev:

Som vanligt har du så rätt!!!



MEN!! Du e inget monster, inte på ngt vis.. Alla har rätt till en andra chans.



Jag vill åxå alltid bilda mig min egen uppfattning om andra människor, för lyssnar jag på vad andra säger så e jag ju inte bättre än dom!! O det som andra stör sig på hos andra kanske inte alls stör mig...



Kram


DATUM: 2011-02-13 TID: 18:34:26

Marie skrev:

O visst måste man ibland få häva ur sig skit om andra, o e den som man öser ur sig till en RIKTIG vän så kan den åxå skilja på att du e arg o bara behöver vräka ur dig el om du verkligen inte tycker om den du öser ur dig om..



O man kan inte älska en person rakt igenom, visst har alla fel o brister?? O tur är väl det...



Kram igen


DATUM: 2011-02-13 TID: 18:38:43

mikaelte skrev:

Jag bildar mig ALLTID en egen uppfattning om människor, vem är andra att styra våra liv? Du är alltså en bättre medmänniska. Människor som bara snackar skit om andra och dessutom skiter i att skapa sig en egen uppfattning kan knappast kallas MED-människor.


DATUM: 2011-02-16 TID: 20:29:04


Kommentera inlägget här!


Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback