Det händer

Denna dunkande,
Slående känslan,
Kan inte göra något,
Det bara fortsätter.

Utan liv,
Utan makt,
Ensam,
Övergiven.

Vill inte mer,
Vill vara ensam,
Utan någon,
Bara lämna allt.

Utan dig,
Utan dem,
Ensam,
Ett tag.

Sökandes efter andra,
Andra att leva efter,
Andra att leva med,
Andra att älska.

Tanken slår mig,
Att utan er,
Helt ensam,
Utan er.

Utan er,
Utan vänner,
Utan kärlek,
Jag klara mig inte.

Behöver er,
Behöver liv,
Behöver något att leva för,
Inget annat.

Med er,
Kan jag leva,
Har jag liv,
Finns jag igen.

©Rasmus Lönfeldt

Skrevs någon gång under 2003-06..

Kommentarer

Mia skrev:

SV: Jo tack, det är bara fint med mig.

Tack för lyckönskningarna!

Jag fortsätter att imponeras av dina texter. De är grymma!


BLOGG: http://littlepaloma.blogg.se/
DATUM: 2010-08-15 TID: 20:47:08


Kommentera inlägget här!


Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback